PosX[i] = Math.random()*Width; ///2 PosY[i] = -20; StepX[i] = MinStep+Math.random()* -MaxStep; StepY[i] = MinStep+Math.random()* MaxStep; } document.getElementById("Obj"+i).style.top = PosY[i] + "px"; document.getElementById("Obj"+i).style.left = PosX[i] + "px"; } setTimeout("animate()", 50);// hastighet } setTimeout("animate()", 1000);

Hur Tornado BG blev min

Den 16 april 2009 föddes den första fölungen det året.
Han var liten, mörkbrun med stor vit bläs. Han var busig.
Jag blev kär. Han blev äldre och snällare för varje dag! :)

Jag tjatade och tjatade, men jag förstod att den hästen var bara en dröm i mitt huvud!

Han åkte på bete på sommaren och efter 1 månad fick han åka till helsingborgs djursjukhus :(
Han hade gjort sig illa i hagen och hoppade på tre ben.
Det visade sig vara en spricka i benet och han fick stå i box vila ett bra tag.

Idag är han hur fin som helst och rönken plåtarna visar ingenting på att det har varit en spricka, veterinärerna har sagt att han har blivit starkare i benet efter sprickan så det är ju bara posetivt! :)

Han blev större och större, snällare och snällare, lite busig såklart! Jag brukade ta ut honom i gången och borsta, klippa hovskägg,man,pannlugg och öronen gick oxå galant! :)

En dag så sa mamma till mig att det kanske skulle bli ett eventuellt köp av Tornado! Jag sa inte så mkt, jag sa att jag gärna ville det och log lite.. Jag blev ganska chockad faktiskt och jag var så lycklig innerst inne, men jag har så svårt att visa mina känslor för andra!

Tillslut med mkt funderingar från mammas och pappas sida (mest mammas ;)) så blev det ett köp av Tornado! :D

Han har under sitt liv varit med om det mesta ;) hahah, än så länge har han haft schabrak med täckgjord + benskydd på sig. Han har haft luva. Täcke, träns med bett, åkt transport några gånger utan några funderingar alls, han går rakt på! Han har varit ute och gått, varit i ridhus, duschat benen i spolspiltan. Ah typ det han gjort och han har skött allt mkt bra! Han är så himla cool i huvudet! Det är skönt eftersom han lär bli ganska hög, vilket är bra för mina långa ben! -.-













vi hör ihop ♥

Kommentarer
Postat av: theresé (Barifay)

Sv: nja dom är väl som alla andra ridbyxor, jag har ju en stl mindre på dom eftersom dom bara är knäförstärkta. jag rider bara annars i helskott där jag måste ha en stl större.

det är stretch så det passar nog :D

2010-07-19 @ 22:06:22
URL: http://barifaytherese.blogg.se/
Postat av: Isabelle

Hej , vill du titta in på min blogg? www.ponniryttaren.blogg.se Tack /bella

2010-07-20 @ 12:44:07
URL: http://ponniryttaren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0