PosX[i] = Math.random()*Width; ///2 PosY[i] = -20; StepX[i] = MinStep+Math.random()* -MaxStep; StepY[i] = MinStep+Math.random()* MaxStep; } document.getElementById("Obj"+i).style.top = PosY[i] + "px"; document.getElementById("Obj"+i).style.left = PosX[i] + "px"; } setTimeout("animate()", 50);// hastighet } setTimeout("animate()", 1000);

ikväll är det förbjudet att drömma!

Ibland borde det vara förbjudet att drömma.
I alla fall när det handlar om drömmar som sträcker sig längre bort än den verklighet vi lever i. Ibland är det faktiskt tungt att kunna färdas mellan olika världar. Att på ett knäpp kunna bli uppslukad av en plats, en karaktär eller av en situation, och för några ögonblick leva bortom gränsen av förstånd. Jag befinner mig i den större graden av att vara lättpåverkad. Jag har förmågan att koppla bort allt runt omkring mig och måla mina egna syner. Bokstavligt talat så äger jag en magisk knapp som mestadels kommer i kläm och slås på utan att jag vet om det. Jag seglar iväg från omvärlden in till en ny saga. Där kan jag stanna obegränsat, enda tills verkligheten knackar på min dörr och
praktiskt tagetbryter upp dörren för att få komma in. Då förvandlas drömsenariet
till en tung börda, då man inser att allt bara var en illusion. När detta sker, borde det vara förbjudet att drömma. När jag var liten började en jakt för mig. När jag var liten mötte jag en skepnad i mina drömmar som fångade mig gränslöst. Jag blev förföljd av ett ting jag aldrig kunde minnas vem eller hur den såg ut när jag kom tillbaka till verkligheten. Allt jag kunde minnas var konturerna och den karismatiska närvaro som tillfördes i dennes närhet. Jag kunde vakna upp, svettig, i kampen om att lyckas fånga dig. Jag kunde somna med ett bultande hjärta och förhoppningar av att snart få se dig igen. För många år sedan började en jakt för mig, efter siluetten av min längtan.
Du finns där, så nära, men ändå så långt borta. Onårbar.
av-stina.


xoxo / stina :D

Kommentarer
Postat av: Anonym

Fin text :D

2010-07-10 @ 22:12:49
Postat av: a

bra text!

2010-07-11 @ 09:33:55
Postat av: Elin

bra skrivet Stina, as always!

2010-07-12 @ 00:17:36
URL: http://eelinhenningsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0