PosX[i] = Math.random()*Width; ///2 PosY[i] = -20; StepX[i] = MinStep+Math.random()* -MaxStep; StepY[i] = MinStep+Math.random()* MaxStep; } document.getElementById("Obj"+i).style.top = PosY[i] + "px"; document.getElementById("Obj"+i).style.left = PosX[i] + "px"; } setTimeout("animate()", 50);// hastighet } setTimeout("animate()", 1000);

Mina Hästar!

Tänkte ge alla en lite presentation av mina hästar :)

Vi börjar med pärlan.

Namn:Östrahults Camaro
Ras: Connemara
Kön: Valack
Ålder: 14 år 26 maj
e: Lofty Roderic RC
u: Östrahults Sonette
ue: Myrens Wilbur

Östrahults Camaro!

Morris är min första och enda ponny :) Världens bästa dessutom, hihi<3
Vi har tillsammans tävlat som högst LB men tanken är ju högre naturligtvis :) Nu har det just varit för att jag har varit rädd för att tävla så hoppat lite lågt för att komma igång :)

Just nu tävlar vi inte, vi rider faktiskt inte ens pga av en skada i bakbenen som snart förhoppningsvis är ur världen! Sen ska vi dra igång på allvar! :) Och jag ser fram emot det jätte mycket!

Men iaf, Camaro som han kallas av dom flesta, men av mig och mina nära heter han Morris ;) hihi
Morris är en connemara ponny på 146 cm i mkh. Han är lat men han har piggheten i sig när man tjatar lite och såklart lite extra när man är i skogen och hoppar! Då är han inte lat inte! :')

Morris är hur snäll som helst i all hantering! Sko, klippa, lasta... hm, oj nu börjar det låta som en annons!
Nej han är inte till salu ;)

Men jag vet itne riktigt vad jag ska säga mer om denna underbara ponny, jag hade självklart kunna skriva en hel berättelse men det känns lite onödigt att skriva så långt för en presentation, jag tror det får räcka här, ni får lite bilder ;






Namn: Tornado BG
Ras: Svenskt halvblod
Kön: Hingst
Ålder: 1 år 16 april
E: Tornesch
U: Queen Lucy BG
UE: Quiet Easy

Tornado BG!

Tore som han kallas dagligen är vårat senaste köp. En häst som är vääldigt social och faktiskt förvånansvärt snäll! :) Jag och min familj har känt Tore sen han föddes och jag har gillat denna lilla kille från första början. Efter mycket tjat och till slut gav jag upp, det var iaf roligt att få träffa och gosa med honom varje dag, även att han inte var min<3
Men i höstas så hade jag såklart fortsatt och tjatat men trodde aldrig att min dröm skulle bli uppfylld. Men mamma överraskade mig i bilen. Med att KANSKE ett köp av Tornado. Självklart blev jag lite chockad så jag sa typ ingenting! Men i själva verket var det en dag jag sent kommer att glömma!
Tanken är att jag och min syster ska ha honom tillsammans lite när han är inriden och klar! :)
Fast helst vill jag ha honom för mig själv<3 Hon får ju ta över den finaste ponnyn i världen (Morris) så då tkr jag att jag kan få ha Tore för mig själv! ;) Haha!

Bilder på Tore:

´





har tyvärr ingen bra helkropps bild på bebisen, får fixa det nån dag<3

Namn: Peru
Ras: New Forest
Kön: Valack
Ålder: 18 år 6 april
E: Värends Pedro
U: Rumba II

UE: Rocket

Peru!

Phu som han kallas är min äldsta lilla systers c-ponny ;) hah
Vi köpte Phu till Jeffa år 2008 om jag inte minns helt fel ;) haha
Phu var då ingen höjdare till häst om man skulle haft honom till det han är idag. Men den tanken hade vi inte när vi köpte honom. Jeffa var så pass okunnig i sin ridning och skrittade mest, lite trav om någon höll i henne. Men hon ville mest ha en kompis hon kunde pyssla med i stallet i timmar, och Phu var nog än av de bästa vännerna man kan få. ♥

Han var inte riden så mkt i form av den förra ägaren och gick mest utåtställd hela tiden.
Phu är en helt annan häst idag! Det är absolut ingen lätt ponny! Han kan lätt bli lite stark i hoppning t.ex. Han är lite osäker och när han blir det så blir han stark och kan dra lite.
Men för det mesta funkar det bra och dom hoppar 90 banor hemma och tävlar för tillfället LD- LC :)

Phu är också sjukt fin i dressyren nu :) Det är så stor skillnad på den ponnyn vi köpte för två år sedan och den ponnyn han är idag :')<3

Bilder på Phu:







Namn: Silette
Ras: Gotlandsruss
Kön: Sto
Ålder: 9 år 23 juni
E: Intrig
U: Siluette
UE: Julit 394

Silette!

Sillan som är vardagsnanet är stallets absolut busigaste häst! Utan tvekan! Haha! :)
Sillan är då min minsta lillasysters b-ponny som jag rider för det mesta åt Jusse(syster) för att hon har ramlat av och fått en spricka i armen.
Sillan är somsagt väldigt busig och hittar gärna på dumheter!
Jag är väldigt mycket för lång för henne men det är bra träning för både henne och mig, jag tränar min balans och så får jag försöka få ur henne alla små bockninga som sedan övergår till snabba galopp piruetter! xD höhö
Hon är iaf en bra barn ponny om man inte kräver för mycket av henne och hon hoppar som en katt trots att hon är lite rund nu! (;

Bilder på mig och Sillan:







Så nu vet ni lite, något ni undrar så äre bara att fråga på! höhö

kram!

Kommentarer
Postat av: Hennypenny :)

Kul presentation :D

2010-05-16 @ 17:35:36
URL: http://hennyvinlof.blogg.se/
Postat av: Anonym

du kunde skrivit längre om varje häst, men as kul att läsa ju! :D

2010-05-16 @ 19:21:12
Postat av: Mirjam

har ni alla hästarna hos dig? :)

2010-05-17 @ 20:48:26
URL: http://mdik.blogg.se/
Postat av: Wilma :)

ååh, lilla Sillan :') ..

haha, henne har jag åkt av många gånger xD

2010-05-23 @ 12:06:49
URL: http://wilmaseger.blogg.se/
Postat av: Fia

Hej

Letade runt för att hitta Rumba II, hittade den här bloggen och Peru. Det är min familj som har fött upp honom. Härligt att se att han har kommit till en familj som bryr sig om honom.

2011-05-20 @ 15:09:45
URL: http://wwwlisteline.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0